Wednesday, April 8, 2015

Tarikh Pilihanraya Kecil P.44 #PRKPERMATANGPAUH

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh di Pulau Pinang akan diadakan pada 7 Mei ini. Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dalam sidang media mengenai PRK kerusi Parlimen Permatang Pauh itu di sini hari ini berkata penamaan calon pula akan diadakan pada 25 April, manakala pengundian awal ditetapkan pada 3 Mei.

“Daftar pemilih yang akan diguna ialah daftar pemilih induk 2013 bagi bahagian pilihan raya berkenaan yang digabungkan sehingga daftar pemilih tambahan suku ketiga tahun 2014 dan dikemaskini sehingga 1 April 2015,” katanya.

Daftar pemilih itu mengandungi 71,890 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 71,252 pemilih biasa, 627 pemilih awal dan 11 orang pengundi tidak hadir luar negara.

PRK Permatang Pauh perlu diadakan berikutan keputusan Lembaga Pengampunan pada 16 Mac lalu yang menolak petisyen pengampunan diraja yang dipohon anggota Parlimen kawasan itu Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui anggota keluarganya sekali gus menyebabkan ketua pembangkang itu hilang kelayakan sebagai wakil rakyat – BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.