Friday, April 10, 2015

Tarikh Pilihanraya Kecil P.091 #PRKROMPIN


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengumumkan tarikh pengundian Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Rompin adalah pada 5 Mei depan manakala 22 April ini merupakan hari penamaan calon.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof berkata, pihaknya turut menetapkan 30 April sebagai tarikh mengundi awal khusus untuk anggota keselamatan serta pasangan masing-masing.

Beliau berkata, pilihan raya kecil itu dibuat berikutan penyandang kerusi kawasan berkenaan, Tan Sri Dr. Jamaludin Jarjis yang terkorban dalam nahas helikopter di Semenyih, 4 April lalu.

Selain Jamaludin, tragedi itu turut mengorbankan lima yang lain iaitu Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, Datuk Azlin Alias, juruterbang helikopter, Kapten Clifford William Fournier Jr; kenalan Fournier Aidana Baizieva, ahli perniagaan, Datuk Tan Huat Seang dan pengawal peribadi Jamaludin, Razkan Seran.

Dalam Pilihan Raya Umum Ke-13, Jamaludin mengekalkan kerusi Parlimen Rompin yang disandang sejak 23 tahun lalu, apabila mengalahkan bekas Ketua Muslimat Pas Pusat, Nuridah Mohd. Salleh dengan majoriti 15,114 undi. - UTUSAN ONLINE
- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/prk-rompin-5-mei-1.79532#sthash.8GtKrerG.dpuf

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.