Friday, April 23, 2010

Lompat Si Katak Lompat !!!


LOMPAT SI KATAK LOMPAT.. LOMPAT LAH TINGGI-TINGGI... CEPAT LAH KATAK CEPAT, ANWAR SUDAH KANCING GIGI!!!

Pelbagai percubaan pembangkang untuk mengusik kerajaan barisan nasional, contoh terbaru bila mereka melancarkan buku grene kartun yang ditulis dan dilukis oleh kartunis pro-pembangkang... pelbagai watak digambarkan... ada katak gemuk... katak pendek... hidung besar.. hidung panjang... budak kaca mata (bukan band penyanyi) dan banyak lagi..

buku tersebut sememangnya bertujuan nak menyindir mereka yang dok lompat parti meninggalkan budak kaca mata @ Anwar "si pengkhianat bangsa" namun dilihat telah menganjak hala tuju tersebut kearah lain.. dari sudut pandangan berbeza sebenarnya memperlihat betapa Anwar gagal menjaga kroninya menyebabkan hari ini beliai hidup dalam ketakutan akibat rahsia2 beliau semakin dibongkar oleh katak yang melompat..

Dengan sinis ada diselitkan katak melompat kedalam tong najis.. jika dilihat dari sudut lain... pada dekad 60an.. Abu Bakar Hamzah selaku Naib Presiden PAS telah mengatakan bahawa UMNO ialah Tong Najis.. dan dua dekat kemudian.. CIFU BABI: Anwar Ibrahim telah melompat masuk ke dalam UMNO... rupanya secara tak langsung kartun tersebut bukan menyindir katak2 tadi ... tetapi secara hakikat menyindir si CIFU BABI...

Rahman Shaari:

" Dalam pemerhatian saya, terbitnya kata2 sarkastik, baik 'tong taik' manupun 'barua politik'. adalah hasil dorongan tokoh yang bercita2 untuk menduduki tempat tertinggi. malah tempat tertinggi dalam pentadbiran negara. karyawan ini menggunakan kata2 itu seakan2 lahir dari jiwa yang murni, padahal berlaku di sebalik gangguan pengaruh dan hasutan bertalu2. tanpa gangguan itu, kita tahu, Pyan Habib sebenarnya jauh lebih sopan, apatah lagi beliau adalah penyair yang berjaya.."

sebenarnya banyak penulisan dan karya didalam bukut tersebut yang mempunyai makna yang menganjak... kadangkala bila kaduk naik junjung... dia lupa akan jungjung juga yang akan menjatuhkan beliau.

source: http://umbmelaka.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.