Wednesday, September 12, 2012

DAP Bela Cina Biadap, Sing Yee Tak Tahu Cakap Bahasa Kebangsaan?


Sudah menjadi satu kewajipan bagi parti pembangkang, nampaknya, untuk membela penjenayah, pengkhianat, penderhaka, perlakuan tak senonoh dan juga biadap.  

Lihat sahaja bagaimana kerajaan PR Selangor sanggup menggunakan wang negeri untuk membayar kos guaman pemimpin mereka yang didakwa di mahkamah.   Sedangkan, kes-kes tersebut melibatkan individu dan bukannya kerajaan negeri.  Dan lihatlah bagaimana sehingga kini, PR tidak pernah mengambil tindakan ke atas pemimpin mereka yang terbukti rasuah, atau berkelakuan sumbang, termasuk zina, liwat, khalwat dan sebagainya, sebaliknya membela dan menutup skandal-skandal tersebut seolah-olah ia tidak pernah berlaku. 

Prinsip membela orang salah di dalam PR bagaimanapun, berada di satu tahap yang lebih tinggi bagi parti DAP.   Ini kerana DAP bukan sahaja membela orang yang bersalah atas dasar parti atau politik, tetapi juga atas dasar kaum.   Bagi DAP, jika kaum Cina yang berbuat kesalahan, mereka perlu dibela habis-habisan.  Pendek kata, walaupun individu tersebut benar-benar bersalah, dia adalah tidak bersalah selagi dia berbangsa Cina. 

Atas dasar itu, maka Ong Sing Yee yang ditangkap dan digari atas kesalahan memijak gambar Perdana Menteri dalam himpunan Janji Demokrasi anjuran PR kini menjadi 'artis baru' DAP.   Sepertimana DAP menangani kes rasuah pemimpin mereka dengan mempolitikkan kematian Teoh Beng Hock dan menutup isu sebenar, seperti itu jugalah DAP sedang menangani kes kebiadapan Sing Yee.  Iaitu dengan memainkan isu bahawa pihak polis bersikap keterlaluan dan kejam kerana menggari Sing Yee yang baru berumur 19 tahun dan masih keanak-anakan. 

Menurut laporan mereka juga, Sing Yee dikatakan menangani pengakuan bersalah tanpa memahami kandungan kenyataan.  Beliau juga kemudiannya membuat permohonan maaf secara umum dalam Bahasa Mandarin.  Sama ada Sing Yee adalah seorang yang bodoh-bodoh alang atau berpura-pura tidak faham Bahasa Malaysia atau sememangnya bukan warganegara yang baik kerana tidak tahu berbahasa kebangsaan, tidak dapat dipastikan. 

Bagaimanapun kita tidak hairan jika Sing Yee benar-benar tidak faham Bahasa Malaysia kerana telah menjadi satu fenomena di mana rakyat Malaysia berbangsa Cina semakin ramai yang tidak tahu berbahasa kebangsaan. 

Ini juga merupakan bukti bahawa Sing Yee bukanlah seorang warganegara yang baik dan tidak wajar diberi muka oleh kerajaan dan pihak berkuasa negara ini.  Beliau bukan sahaja biadap dan tidak tahu menghormati pemimpin negara tetapi juga pengkhianat kerana tidak menghargai kemerdekaan negara serta tidak tahu bertutur, membaca dan memahami bahasa rasmi negara ini.   Jelas, Sing Yee langsung tidak menepati kelima-lima prinsip Rukunegara. 

Jika benar laungan DAP bahawa kaum Cina juga adalah warganegara yang setia, maka DAP wajar mengecam warganegara seperti Sing Yee.  Tetapi ini tidak berlaku kerana sememangnya, Sing Yee adalah produk DAP tulin.  Kerana itu beliau terlebih dahulu mengadu kepada DAP sebelum ibu bapanya sendiri apabila menghadapi masalah akibat perbuatannya memijak gambar Perdana Menteri.  

DAP sentiasa mengajar kaum Cina bersikap biadap terhadap kerajaan dan pihak berkuasa yang diterajui Melayu.  DAP langsung tidak kesal, jauh sekali malu apabila anak-anak kaum mereka biadap.  Malah, mereka bangga kerana anak-anak mereka berani bersikap biadap terhadap Melayu.  DAP langsung tidak berminat untuk menunjukkan keinsafan Sing Yee, sebaliknya, menunjuk angkuh dengan tidak berusaha untuk meminta maaf secara rasmi iaitu secara langsung dan bersemuka dengan Perdana Menteri.

Sedangkan, difahamkan, ibu bapa Mohamad Amar, remaja yang juga ditangkap kerana berkelakuan tidak senonoh ke atas gambar Perdana Menteri dalam himpunan yang sama, sedang giat berusaha untuk menemui Perdana Menteri.  Tujuan mereka ialah untuk memohon maaf secara rasmi sebagai tanda kesungguhan, keikhlasan dan keinsafan bagi pihak anak mereka. 

Lihatlah bagaimana orang Melayu mendidik anak, iaitu agar bersopan dan tahu bertanggungjawab ke atas kesalahan sendiri tanpa berdolak dalih. 

Tetapi DAP mendidik anak-anak Cina agar menafikan kesalahan, menutup kesalahan malah menuding jari kepada orang lain atas prinsip kiasu iaitu  'kaum Cina' tidak akan tunduk pada sesiapa.  

Soal moral dan nilai murni kemanusiaan adalah tidak bererti bagi puak-puak DAP yang angkuh dan tidak  berperikemanusiaan ini.   Untuk kita memahami hati perut DAP, kita boleh saja merujuk kepada insiden yang berlaku di negara asal nenek moyang mereka, China  tidak berapa lama dahulu, di mana rakyat di sana sanggup membiarkan anak kecil yang dilanggar kereta terbiar di tengah jalan.   Si kecil itu pula dilanggar bukan sekali, tetapi berkali-kali tanpa siapa peduli.   Insiden ini dimuat naik ke youtube, sekali gus menjadi gempar ke seluruh dunia.  

Begitulah juga 'keringnya' hati DAP, yang begitu berdegil untuk terus 'berkiblatkan' China sebagai tanahair mereka.  Sama seperti keringnya hati nenek moyang mereka, pengganas-pengganas komunis yang menyiksa dan membunuh anggota keselamatan negara, rakyat yang tidak berdosa termasuk anak-anak kecil tanpa belas kasihan.  

Oleh itu, kita percaya yang Sing Yee tidak pernah dan tidak akan meminta maaf kepada Dato' Seri Najib secara ikhlas kerana beliau tidak pernah insaf atau rasa bersalah.   Malah, Sing Yee kini menjadi wira anak-anak muda DAP yang berani 'menentang' kerajaan.  Mengikut ajaran DAP, biadap itu adalah baik, khianat itu adalah baik selagi ia ditujukan kepada orang Melayu. 

Justeru, di harap Perdana Menteri kita tidak akan memberikan maaf kepada Sing Yee.   Umur belasan tahun bukan alasan untuk lepas dari kesalahan.  Jika di umur ini juga masih tidak diajar agar bertanggungjawab dan memikul kesalahan sendiri, maka bila lagi?   Sing Yee adalah barah kepada negara dan siapa tahu berapa ramai lagi yang sepertinya. 

Kerajaan, khasnya pihak MCA perlu berusaha agar minda anak-anak muda Cina yang telah dipengaruhi ajaran DAP kembali menghayati Rukunegara yang lima jika kita tidak ingin melihat Malaysia huru-hara di masa hadapan.  

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.