Wednesday, July 31, 2013

Ke Mana Arah DAP, Kristianiti atau Komunisme?

Umum sedia maklum bahawa DAP sentiasa menyanjung komunis sebagai wira.  Parti ini juga berusaha untuk membawa balik 'penyembelih Malaya', Chin Peng atas alasan ancaman komunis sudah tiada.   Bagi menjustifikasi tindakan mereka DAP cuba menafikan sejarah serta giat 'mereka-cipta' sejarah mengikut kacamata dan selera komunis.  Risalah-risalah turut disebar yang menggambarkan komunis sebagai pejuang kemerdekaan.  Di masa yang sama mereka menanam prasangka terhadap kerajaan konon dengan sengaja menafikan 'jasa' komunis atas dasar perkauman.   

Masyarakat Cina yang sememangnya terkenal dengan semangat perkauman yang kuat amat mudah terpengaruh dengan dakyah ini.  Apatah lagi dengan hakikat bahawa sebahagian daripada mereka merupakan anak, cucu atau cicit komunis juga.

Apabila masyarakat Cina menolak Sekolah Kebangsaan dan memilih untuk ke sekolah jenis kebangsaan Cina (SJKC), keadaan menjadi bertambah buruk kerana SJKC tidak menitikberatkan matapelajaran Sejarah.  Malah, kita juga meragui pengajaran subjek tersebut di SJKC, iaitu sama ada ia disampaikan secara tepat atau dipesong ke arah agenda yang bertentangan dengan aspirasi negara.

Kini, anak-anak produk SJKC yang telah meninggalkan bangku sekolah dan masuk ke alam dewasa membawa bersama mereka semangat bencikan Melayu dan buruk sangka terhadap kerajaan yang amat kronik.  Mereka inilah yang kita lihat tidak henti-henti mencabar dan menghina Islam di internet.  Hampir setiap hari ada saja individu yang sengaja 'menjolok' orang-orang Melayu agar bangun membalas kebiadapan mereka.  Lebih jelek, mereka turut mempengaruhi kaum India agar berbuat yang sama.

Bukan itu sahaja, mereka ini sanggup mengeluarkan modal yang besar untuk menghasilkan filem bagi menunjukkan yang komunis itu wira.   Filem The New Village yang menjadi kontroversi kini memperlihatkan seolah-olah komunis telah berkorban nyawa memerdekakan Malaya dan menentang penjajah British.  Kita percaya, ramai dari anak-anak produk SJKC sebenarnya langsung tidak tahu perkara sebenar dan percaya bulat-bulat bahawa apa yang dikisahkan itu adalah benar.   Ini kerana, sepanjang hidup mereka, mereka telah dimomokkan dengan kisah yang sama oleh ibubapa dan guru-guru di SJKC.  Apatah lagi dengan kelantangan DAP menjulang komunis secara nyata.

Namun, apa yang pelik ialah DAP turut menjulang kristianisasi.  Agenda Kristian DAP bukan lagi rahsia di mana semua orang sudah termaklum mengenai matlamat DAP untuk menghapuskan klausa Islam sebagai agama rasmi negara di dalam Perlembagaan.  Sebagai ganti, Kristian bakal diberi tempat tertinggi dan usaha ini semakin giat dijalankan dengan berpusat di Subang Jaya dan juga Pulau Pinang.  Video program DAP yang dihadiri padri-padri Kristian dengan ikrar untuk menjadikan negara ini sebagai negara Kristian juga sudah tersebar.   Kejadian murtad yang berleluasa juga turut didalangi oleh DAP.   Malah, DAP juga merupakan pihak yang memainkan peranan utama dalam mendesak kalimah Allah di dalam Injil.

Kita menyatakan ini pelik kerana Kristian dan Komunisme adalah dua pegangan yang berbeza.  Nilai-nilai dan fahaman Kristian tidak sejajar dengan komunisme yang meletakkan semua rakyat sama rata, kecuali pemerintah yang mendapat keistimewaan serta tidak boleh disanggah.   Manakala Kristian berpegang kepada keadilan yang selaras dengan nilai-nilai semulajadi kemanusiaan di mana yang rajin berusaha selalunya akan lebih berjaya tetapi wajib membantu yang kurang bernasib baik.

Justeru, bagi DAP untuk menyanjung komunis tetapi berpegang kepada ajaran Kristian membuktikan bahawa DAP sendiri kurang memahami apa yang mereka perjuangkan.   Mungkin kerana terlalu 'obses' kepada kaum sendiri dan terlalu amat benci kepada Islam dan Melayu, maka DAP tidak pernah mengambil masa untuk memahami intipati perjuangan sendiri.

Apa yang kita dapati ialah DAP tidak tahu sejarah komunisme di Malaysia secara terperinci dan DAP juga tidak faham Kristian secara mendalam.  DAP, seperti kebanyakan anak-anak Cina di Malaysia hanya mampu bercakap soal ringan seperti wang, promosi, pemasaran dan juga hiburan.  Terbukti kini bahawa DAP tidak boleh dibawa berbincang dan berdebat soal ilmiah ke tahap yang lebih tinggi kerana akal mereka tidak sampai ke tahap itu.  Mereka tidak mampu mengupas ideologi, falsafah dan sejarah sebagaimana seorang yang bijaksana.   Mereka secara amnya tidak tahu apa-apa tetapi hanya perasan sendiri konon bangsa mereka lebih bijak dari Melayu.

Hakikatnya, bagaimana kita boleh mengharap anak-anak Cina untuk berpemikiran ilmiah jika pemimpin yang disanjung mereka iaitu Guan Eng sendiri tidak tahu apa-apa.  Dalam usaha Guan Eng untuk mempertahankan filem The New Village, beliau telah mendedahkan bahawa beliau sebenarnya tidak memahami apa signifikannya hubungan Malaysia dengan China yang dirintis oleh Tun Abdul Razak apabila membandingkan usaha itu dengan tindakan Malaysia menentang komunisme.  Jelas di sini bahawa Guan Eng tidak tahu apa itu jalinan ideologi dan apa itu hubungan diplomatik.

Guan Eng juga jelas tidak tahu apa ertinya perjanjian damai 1989 antara kerajaan dengan PKM apabila menganggapnya sebagai tindakan 'menerima komunis'.   Sedangkan perjanjian itu menandakan 'kekalahan komunis' serta meletakkan noktah kepada pergerakan itu.

Inilah akibatnya apabila berjuang berlandaskan emosi dan bukan akal.   Dan itulah DAP iaitu sebuah parti yang penuh dengan emosi benci, dendam kesumat dan tamak haloba.  Bagi DAP, Kristian, Komunisme dan apa pun boleh saja, asalkan ia bersifat bertentangan dengan Islam dan Melayu.

Negara tidak mungkin aman dan makmur jika diperintah dengan emosi.  Oleh itu, masyarakat Cina perlu bangun dan keluar dari lubuk kebencian itu serta melihat dunia dari sudut yang lebih terbuka, bukan dari kacamata kaum mereka sahaja.  Belajarlah sejarah negara ini jika ingin dirujuk sebagai warganya.  Hayatilah sejarah tanah air ini sejak dari awal.  Kenali Merong Mahawangsa dan Parameswara, terimalah Hang Tuah sebagai Pahlawan, sanjunglah Mat Kilau, Leftenan Adnan dan semua wira-wira negara ini agar kami, orang-orang Melayu, mampu menerima anda sebagai bumiputera pada suatu hari nanti.  

Sudah sampai masanya kaum Cina menerima hakikat bahawa sejarah negara ini bukan bermula dari kemasukan nenek moyang kaum Cina sebagai pelombong bijih oleh British tetapi jauh lebih awal dari itu.  Hanya dengan menerima hakikat ini maka kaum Cina akan dapat melepaskan diri dari belenggu kebencian yang meluap-luap yang mampu memusnahkan kemakmuran yang kita kecapi hari ini.
             

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.