Wednesday, August 4, 2010

Korek Selangor Sampai Berlubang

Ahli Parlimen PAS Titiwangsa, Dr Lo'Lo didalam Dewan Rakyat telah mempertikaikan mengapa Pasukan Gerak Am (PGA) tidak melakukan penguatkuasaan terhadap lombong-lombong pasir Haram di Selangor.

Dr Lo'Lo juga dengan lantang menuduh bahawa kegiatan kecurian pasir Selangor adalah berpunca daripada pihak kerajaan pusat yang tak mengambil berat tentang hal tersebut.

Dr Lo'Lo tanpa segan silu menujukkan kebodohannya kerana di dalam menangani isu pasir di Selangor, kerajaan negeri yang bertanggung jawab penuh untuk melakukan penguatkuasaan melalui pejabat tanah dan daerah. Bukannya tugas kerajaan pusat seperti yang di pertikaikan oleh pemimpin wanita PAS ini.


Sepatutnya Dr Lo'Lo bertanya tentang hal penguatkuasaan ini kepada Khalid Ibrahim selaku orang yang bertanggung jawab mengepalai pentadbiran negeri, bukannya melalak-lalak didalam Dewan Rakyat umpama orang hilang akal.

Inilah yang dikatakan sifat bodoh sombong didalam diri wakil-wakil PAS. Sudahlah mereka bodoh tentang perjalanan struktur pentadbiran negeri, tetapi sombong pula untuk bertanya bagi mendapatkan kefahaman. Akhirnya, jadilah mereka seumpama kera yang mendapat bunga apabila diamanahkan untuk mewakili rakyat mentadbir negeri.

Sifat-sifat bodoh sombong ini memang ada pada setiap pemimpin-pemimpin PAS terutamanya mereka yang mendiami negeri Kelantan. Sebab itulah dari dahulu hingga kini mereka hanya mampu menjadi pembangkang di dalam negara.

Mentaliti kelas ketiga seperti pemimpin-pemimpin PAS ini hanya layak berada dibawah telunjuk orang lain dan bukannya menjadi pemimpin. Lebih malang lagi kerana hari ini mereka memilih pula untuk berada dibawah telunjuk kafir DAP.

Inilah yang menjadikan pemimpin-pemimpin PAS kini ibarat kaldai tunggangan didalam Pakatan Haram.

Lihat sahaja isu penyelewengan pasir di Selangor. Siapakah pemimpin-pemimpin PAS yang berani untuk bersuara bertanya tentang hal ini kepada Khalid Ibrahim? Hasan Ali, Khalid Samad, Dr Mariah ataupun Dr Lo'Lo hanya mampu tersenyum simpul apabila penyelewengan "harta rakyat" berlaku dihadapan mata mereka.

Selama ini mereka sibuk mencanangkan kekurangan kerajaan UMNO dan Barisan Nasional kepada rakyat, tetapi apabila kena pada batang hidung mereka sendiri, masing-masing diam membisu dan menyurukkan kepala di dalam kain.

Dahulu pemimpin-pemimpin PAS ini menjadi juara mengintai ke dalam kain kerajaan bagi mencari apa yang tak kena didalam pentadbiran negara. Tetapi, kini "kain" mereka sendiri terlondeh akibat kerakusan serta ketamakkan mereka hingga menampakkan seluruh "anu" kepada rakyat di Selangor.

Dalam pada itu, ada juga yang mahu putarbelitkan cerita bagi menyalahkan orang lain seperti kes Dr Lo'Lo ini. Bukannya dia nak berusaha menyelesaikan kemelut dalam Pakatan mereka di Selangor tentang isu pasir, tetapi masih ada hati nak spinkan cerita dan fakta pula.

Memang benarlah para pemimpin-pemimpin PAS ini berotak udang. Dah lah bodoh, sombong pulak tu. Tambah lagi dengan sifat perasan bagus yang mereka miliki. Ini semua cukup baik untuk melengkapkan KPI bagi menjadi kaldai tunggangan kepada kafir harbi di dalam negara ini.

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.