Friday, February 24, 2012

Program Pembangunan Turuti Denyut Nadi Rakyat, Kata Najib

Majlis Penyerahan Surat Tawaran Pangsapuri Rakyat di Sg Putat Batu Berendam, Melaka


MELAKA, 24 Feb – Kerajaan Barisan Nasional (BN) akan terus merasa denyut nadi rakyat dalam pelaksanaan setiap dasar, program dan projek pembangunan di negara ini, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata sebagai kerajaan bertanggungjawab, segala perancangan yang dilakukan bukan sekadar menjadi sebutan politik atau untuk menghadapi pilihan raya, sebaliknya ia turut mengambil kira kepentingan generasi akan datang.

Merujuk kepada demonstrasi di beberapa negara Timur Tengah dan Afrika Utara, beliau berkata ia berlaku kerana rakyat di sana ingin menukar kerajaan yang tidak mendengar rintihan dan denyut nadi mereka.

“Sebaliknya di Malaysia, kita membuat perubahan lengkap dan menyeluruh melalui transformasi besar yang kita lakukan untuk kebaikan negara dan rakyat,” katanya ketika berucap pada majlis penyerahan surat tawaran Pangsapuri Rakyat Sungai Putat, Bukit Berendam di sini, hari ini.

Pada majlis itu, Najib menyampaikan surat tawaran kepada 336 bakal penghuni pangsapuri tersebut dan mengumumkan ia dijual pada harga RM35,000 seunit berbanding kos sebenar yang mencecah RM148,000, sambil disambut sorakan gemuruh hadirin.

Turut hadir Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Seri Chor Chee Heung.

Mengulas lanjut, Najib berkata transformasi besar itu dilaksanakan melalui perancangan yang lengkap dengan butiran-butiran tepat berdasarkan kajian mendalam.

“Apabila ia dilaksanakan, kita dapat memberi suntikan kepada pembangunan negara dan memacu perubahan yang memungkinkan negara berada pada asas lebih kukuh berbanding dulu,” katanya.

Najib berkata berbeza dengan pembangkang yang hanya menjual janji kepada rakyat, BN membuat janji yang mampu ditunaikan.

Beliau menarik perhatian bahawa kerajaan tidak berhutang dengan Bank Dunia atau Tabung Kewangan Antarabangsa dalam memberikan bantuan kepada rakyat seperti inisiatif Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

“Kita sebaliknya menggunakan kekuatan dalaman ekonomi kita untuk membantu rakyat,” kata Najib yang turut merujuk kepada pengiktirafan IMF terhadap pengurusan ekonomi negara baru-baru ini.

Dalam pada itu, Najib berkata kerajaan berhasrat memperbanyakkan projek perumahan seperti di Sungai Putat pada masa depan.

Najib berkata sehingga 31 Dis tahun lepas, kerajaan telah menyiapkan 65,246 rumah di seluruh negara sebagai memenuhi keperluan rakyat terutama golongan berpendapatan rendah.

Dalam tempoh sama, kerajaan dengan kerjasama kerajaan negeri berjaya memulihkan 83 daripada 167 projek perumahan di seluruh yang diisytiharkan terbengkalai sejak 2009.

Majlis penyerahan surat tawaran itu merupakan acara pertama Najib dalam lawatan sehari beliau ke Melaka.

-umnoonline-

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.