Thursday, February 13, 2014

Melaka Gateway Jadi Nukleus Pembangunan Ekonomi Baharu Negeri Melaka

Projek pembangunan Melaka Gateway, dengan kos RM40 bilion, bakal menjadi nukleus pembangunan ekonomi baharu di negeri itu, kata Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron.

Beliau berkata, projek yang bakal siap pada 2023 itu dilihat mampu menjadi komponen pemaju ekonomi negara bersama nukleus pembangunan ekonomi lain di negara ini seperti Wilayah Pembangunan Iskandar dan Wilayah Ekonomi Pantai Timur.

“Projek yang dilaksanakan tiga pulau baharu buatan manusia seluas 246 hektar di samping tapak Pulau Melaka sedia ada, antara lain membangunkan hotel, premis perniagaan, tapak pelancongan rekreasi, taman tema dan muzium,”

Idris berkata, projek itu dilihat mampu menyelesaikan sebahagian besar projek terbengkalai di negeri itu khususnya di kawasan Pulau Melaka dan dilihat bakal menjadikan kawasan terbabit sebagai tarikan pelancong utama di negeri berkenaan.

No comments:

Post a Comment

Advertised

Kami membuka peluang kepada anda untuk mengiklankan perniagaan anda bersama kami yang boleh dilihat oleh pembaca dan pelawat Aktivis Media Siber.
Jenis iklan :-
1. Banner ( 728×90, 468×60, 300×250 )
2. Iklan Teks Berbaris
3. Advertorial
Untuk iklan jenis advertorial, segala bahan iklan hendaklah disediakan oleh pihak anda (pengiklan) sendiri. Sekiranya memerlukan pihak kami menulis advertorial bagi pihak anda (pengiklan), caj pengiklanan adalah berbeza.
Syarat-syarat pengiklan ialah:-
1. Iklan mestilah bebas dari segala bahan larangan seperti berunsur lucah, MLM, rokok, arak dan lain-lain lagi yang dirasakan tidak sesuai untuk bacaan umum.
2. Tempoh iklan dipaparkan adalah selama satu bulan ( 1 ) dari tarikh iklan anda diluluskan.
3. Pihak kami berhak menolak/memadam iklan anda sekiranya terdapat unsur-unsur penipuan di dalam iklan tersebut.
Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan, boleh hubungi kami di alamat email ke sahabatmediamelaka@gmail.com . Terima kasih.